Om jag skulle dö imorgon


Vad skulle du göra om du fick reda på att du skulle dö imorgon? Jag vet inte varför men av någon konstig anledning har den frågan diskuterats längst mitt tunna livs gång. En återkommande fråga, kanske för att människor gillar att sätta perspektiv på livet och på vad som egentligen är viktigt. Vilka vänner skulle du vilja se om du bara hade 24 timmar kvar att leva tillexempel.
Det är egentligen förfärligt att kategorisera vare sig familj eller vänner.
Kanske skulle det bli som ett väntrum till sjukhuset.
”Nu har ni alla vars 15 minuter med mig. Daniel du får 30 för du är är ändå min pojkvän..”.
Alla har en lista och jag hoppas du vet vilken lista jag pratar om. Vare sig den finns i huvudet, hjärtat, på datorn eller på en servett någonstans så finns den. Saker som du helt enkelt måste göra innan du dör.
Jag har skrivit många sådana lister och tappat bort varenda en.
Hångla med Håkan Hellström, hoppa bungyjump, adoptera minst ett barn, skänka hälften av min lön till välgörenhet, prova röka på, resa till New York osv. För många tar den liksom aldrig slut och inte för mig heller.
Kanske skulle det bli så som ett väntrum. Jag hade iallafall varit med min familj och mina vänner såklart. Och sen tagit första bästa flyg till min pojkvän som bor i Holland. För om jag ska dö så vill jag faktiskt dö hos honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0